• سه شنبه ٣٠ خرداد ١٤٠٢-١٢:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٩٥
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران عنوان کرد:156-7

لزوم جرم‌انگاری مالکان ساخت و سازهای غیرمجاز/ منطقه ۱۹ به بهشت ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل شده است

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخواست کرد که نسبت به جرم‌ انگاری مالکان ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام آقامیری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای ششم در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز مجدد در منطقه ۱۹ هستیم به گونه‌ای که اتفاقات فاجعه‌آمیزی در حوزه ساخت و سازها انجام شده است، اظهارکرد: متأسفانه منطقه ۱۹ به بهشت ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل شده و جای سوال است که تا به کی می‌خواهیم با قشون کشی که روش ۲۰ تا ۳۰ سال پیش است جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیریم و چطور است که ما در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز به سراغ ملک می‌رویم و آن را تخریب می‌کنیم؛ اما به سازنده کاری نداریم و بعضا می‌بینیم که مالک در حالی که برای اجرا کنندگان حکم قلع و قمع خط و نشان می‌کشد، می‌رود کوچه پشتی را می‌سازد. بحث نظارتی، حقوقی و قانونی که آنجا انجام می دهند جای خود و تأثیرات بد اجتماعی و زیرساختی که آن منطقه دارد می گذارد جای خود. چه زمانی می خواهد روش جدیدی در برابر این ساخت و سازهایی که انجام می شود تأثیر مثبتی داشته باشد؟ این نشان دهنده ضعف قانون است و متأسفانه عدم بازدارندگی قانون در این مسأله هست.
وی افزود: سال گذشته به مناسبت ایام قوه قضائیه بود که خدمت آقای اژه ای رسیده بودیم و این موضوع را خدمتشان گفتم که در این موضوع ضعف قوانین داریم. قوه قضائیه باید در این موضوع یک فکر اساسی کند. این نیست که یک نفر بیاید ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهد؛ بعد ما با خود سازنده کاری نداشته باشیم و ساختمان را تخریب کنیم. که انگار ساختمان جرم کرده و سازنده هیچ اتفاقی برایش نمی افتد. بعضا این افراد هم از دور ایستاده و دست در جیب کرده و به عواملی که دارد آنجا را تخریب می کند می خندد و خط و نشان می کشد که من یک ماه دیگر کوچه پشتی را می سازم! این چه مدلی است که کسی که سازنده است و خلاف قانون انجام داده از هیچ جرمی مترتب نشود!
آقامیری تأکید کرد: تا زمانی که ما ساخت و ساز غیرمجاز را کیفری نکنیم و جرم انگار نکنیم، این داستان ادامه دارد. این افراد باید بدانند نه در شهر تهران و نه در کل کشور یک آجر روی آجر خلاف قانون بگذارند، جرم انگاری می شود و دادگاه او را می خواهد و حداقل جرمش این است که باید برود گوشه زندان بنشیند تا وکیل و پیمانکارانش آن ساخت و ساز غیر مجاز را تخریب کنند و رضایت شهرداری را بگیرد تا از آنجا بیرون بیاد. ضمن اینکه باید خسارت مالی هم به صندوق دولت پرداخت کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: به نظرم تا زمانی که این اتفاق نیافتد این ساخت و سازها ادامه دارد، الان در حریم منطقه 13 و روستای همه سین، نزدیک به 300 ساختمان غیرمجاز در خارج از حریم ساخته اند و اگر هم بخواهند آنها را تخریب کنند فیلم برداری می کنند و می گویند خانه را روی سر مردم خراب کرده اند و داستان می شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر بوی این جرم‌انگاری به گوش سازندگان برسد، ساخت‌وسازهای غیرمجاز به پایان خواهد رسید، گفت: پیش نویسی را قبلا آماده کردم که اگر از طریق کمیسیون حقوقی شورای عالی استان ها ارتباطی با کمیسیون حقوقی مجلس می گیریم و لایحه و طرحی را به مجلس ببریم تا این مشکل به طور اساسی حل شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: